מזגן חדש אמור לפעול היטב לאורך זמן ללא תקלות. בימי קיץ בעלי עומס חום גבוה נהוג להפעילו לאורך מרבית שעות היום, ובבתים רבים גם בלילה. הקירור הינו יעיל מאוד גם בגלל העובדה שלחלל המבנה נפלט אוויר יבש וקר שהינו נעים מאוד. בימי קור הוא יכול לסייע מאוד בחימום החדר בעלויות נמוכות, יחסית, לאמצעי חימום אחרים. ניתן למצוא סוגי מזגנים בשוק כאשר הנפוצים ביניהם הם המפוצלים העליים. הם מגיעים בשתי יחידות. האחת מותקנת בתוך הבית ובה ניתן למצוא את המאייד והשנייה מחוצה לו ובה מצוי המדחס. שתי היחידות מחוברות ביניהן בצנרת המכילה גז פריאון המותר לשימוש.

טפטופי מים בעת ההפעלה מהיחידה החיצונית הם תקניים. בעת שהמזגן איננו פועל הגז שבצינורות מצוי בטמפרטורת החדר. בעת ההפעלה הוא נדחס החוצה בלחץ וזה מה שגורם להתאיידותו והפיכתו לנוזל. החום הנפלט מהיחידה האחורית, וכן, טפטוף המים הינם העדות לפעולה תקינה. טפטוף מים רב בחורף קר נחשב לתקין אף הוא. הוא נובע מהפרשי טמפרטורות שבין היחידה החיצונית והאוויר הקר שסביבה. טפטוף מהיחידה הפנימית מעיד על תקלה אפשרית. למרבית המזל, תקלות אלו נחשבות לקלות וניתן לפתור אותן בקלות וללא עלות רבה מדי.  חלקן ניתן לעשות עצמאית אבל מומלץ תמיד להזמין טכנאי מזגנים באשדוד או בעיר מגוריכם אשר מוסמך לטיפול בתקלות מסוגים שונים המחייבים פירוק והרכבה של חלקי מזגן. תקלות כאלו עלולות לקרות גם למזגנים חדשים שאך זה הותקנו והופעלו.

סיבות לטפטוף מהמזגן

  1. התקנה לקויה – הטכנאי לא חיבר את צינור הניקוז או להוציאו החוצה. המים אמורים להגיע אל אמבטיית הניקוז שבמזגן ומשם באמצעות צינור החוצה. במידה וההתקנה אינה טובה, המים יצטברו באמבטיית הניקוז וממנה יטפטפו לרצפת החדר. במקרים כאלו, לרוב, גם נוצר עובש וריח רע. אם הצינור לא הותקן בזווית כלפי מטה אזי עלולה להיווצר סטייה בזווית שלו, מה שיצור עיקול אותו המים לא יעברו. הם יחזרו חזרה ויטפטפו לרצפה.
  2. בידוד לקוי לצינור הנחושת – הבידוד נעשה לכל אורך הצנרת המחוברת למזגן. במידה ויש מקומות לא מבודדים עלולה להיווצר בהם לחות שתטפטף.
  3. אטימה טובה – יש לאטום היטב את המקום בו עובר הצינור אל מחוץ לבית. אטימה לקויה במקום לא מקורה עלולה לגרום למי גשמים לחדור דרך החור. נכון שכאן לא מדובר על תקלה במזגן עצמו, אבל בכל אופן, מדובר על חדירת מים בגלל חוסר תשומת לב בהתקנה או בגלל בלאי של האיטום.

תקלות שניתן לתקן עצמאית

ניתן לנקות את צינור הניקוז המצוי מחוץ לבית ויוצא מהיחידה החיצונית ניתן לנשוף לתוכו או להזרים לו אוויר ממכשיר חשמלי ולפתוח אותו. ניתן להסתכל לתוכו ולראות אם אין עלים, חרקים או גופים זרים הגורמים בו לסתימה. כדאי לנקות גם את המרווח שבין היחידה החיצונית לקיר. לכלוך קיים עלול לחדור פנימה, להפריע לפעולת המזגן ולגרום לטפטוף.

תקלות המטופלות על ידי טכנאי

ניתן למצוא מספר תקלות כאלו. אחת הנפוצות היא חוסר גז במזגן הגורם להיווצרות קרח הנמס ומטפטף. טכנאי ימלא גז, יאתר את מקום הדליפה ויתקן אותה. ניקוי סתימות מסיביות בצינור הניקוז יש לבצע אך ורק על ידי טכנאי שיש ברשותו את המכשור המתאים. ניקוי עצמאי במקרים כאלו עלול לגרום לנזק לצינור עצמו או, אפילו, לגרום לתלישתו. בעיה אחרת נוצרת באמבטיית הניקוז המצויה ביחידה הפנימית בתוך גומחה ייעודית. טפטוף נוצר כאשר יש סתימה בינה ובין הצינור המנקז, כאשר יש בה סדק או כאשר השיפוע שלה לא טוב. מומלץ להיעזר בטכנאי מוסמך לפתרון בעיות אלו.