טכנאי מזגנים מוסמך מספק שירותים ללקוחות רבים בעיר ובסביבותיה. ביניהם ניתן למנות אנשים פרטיים, עסקים, מוסדות ציבור ועוד. טכנאי מקצועי יודע לייעץ, להתקין, לתקן ולתחזק את כל המערכות. להלן טיפים לבחירת טכנאי מזגנים מקצועי.

  1. יכולת לתת עצות נכונות – ניתן למצוא מערכות מיזוג רבות מאוד וההתלבטות לגבי המתאימה בכל אתר היא רבה. השיקולים הם בעיקר של גודל החלל שיש לקרר/לחמם וצורתו. כך הוא ימליץ על מזגני 1 כוח סוס לחדרים קטנים, מזגני 2.5 כוח סוס לחדרים של 25 מ"ר ומזגני 3 כוח סוס לחדרים של כ40 מ"ר. בנוסף, מזגנים מיני מרכזיים ומרכזיים לחללים גדולים יותר. יש שיקולים נוספים חשובים פחות של מיקום הבית באזור, טעם אישי ושיקולים כלכליים. טכנאי  מומחה יכול להמליץ על האחד שלדעתו יתאים מכל הבחינות.
  2. התקנה מקצועית – הצורך הוא למצוא טכנאי מזגנים מקצועי מאוד המכיר את התקנים וההוראות לגבי התקנה מקצועית ואיכותית. ניתן למצוא מגוון רחב של מזגנים ולגבי כל אחד יש הוראות התקנה שונות. הנפוצים ביותר הם המפוצלים העיליים המגיעים בשתי יחידות. יש לדעת למקם את הפנימית על הקיר המתאים ובגובה הנכון כדי שפיזור האוויר יהיה אופטימאלי. קיימים שיקולים נוספים שיש לקחת בחשבון ועוד. יש לחבר בין שתי היחידות במקצועיות. מערכות מיני מרכזיות ומרכזיות מסובכות להתקנה אף יותר בגלל הכנת תעלות למעבר אוויר והצורך בתכנון מיטבי של כל חלק במערכת.
  3. איתור תקלות ותיקונים – המזגנים נחשבים למערכות מורכבות, ולעיתים, עובדות ברציפות מספר ימים רב. עלולות להיווצר תקלות שונות כמו נזילות, רעשים, חימום או קירור לקוי ברמות שונות, השבתה עקב חלקים תקולים ובין היתר: מדחסים, כרטיסי פיקוד, מאיידים ועוד. האיתור חשוב מאוד והתיקון חייב להיערך תוך כדי שימוש בחלקי חילוף תקניים המאושרים על ידי היצרנים. במקרים בהם המזגן ישן ועלות התיקונים גבוהה (כמו החלפת מדחס, למשל), יכול הטכנאי להמליץ על החלפת המזגן. הדבר כדאי כי עלות חדש איננה גבוהה בהרבה מאשר התיקון שאמור להתבצע. מוטב להשקיע מעט יותר ולקבל מזגן חדש מהניילונים.
  4. תגובה מהירה – בימי קיץ בעלי עומס חום גבוה יש חשיבות למהירות תגובת הטכנאי ולטיפול זריז. כדאי לברר את הנושא הזה מראש.
  5. התמחות במערכת המצויה – כדאי לברר עימו שהוא מכיר את המערכת התקולה ויודע לתקנה. ליכולת תיקון מקצועי ספציפי יש יתרון. לאחר התיקון הוא יוודא שהמערכת מתפקדת היטב.
  6. יחס אישי – אנשים פרטיים, בעלי עסקים ומנהלים בחברות ציבוריות, ולמעשה, כל אחד נהנים כאשר השירות המוגש הינו עם יחס אישי. במקרים של מערכות מיזוג הדבר בולט מאחר וטכנאי פועל עבורם ועל פי בקשתם הבלתי אמצעית. השירות כולל ייעוץ למקרים דחופים, הנחיות איך לפעול בנסיבות שונות והגעה מהירה לטיפול בבעיה. התהליך יעשה במהירות וכולל אבחון המצב ומציאת פתרונות יעילים.
  7. מחיר – שיקול חשוב מאוד שכל אחד עשה אותו. מחירי השירות בין נותן שירות אחד לאחר דומים בגלל התחרות הקיימת. יחד עם זאת, כדאי לבדוק לפחות שני טכנאים, ובעבודות גדולות של התקנת מערכות מיני מרכזיות ומרכזיות, גם שלושה וארבעה טכנאים. כדאי לשקלל את כל הנתונים ולא תמיד לבחור בטכנאי בעל המחיר הזול ביותר.

מומלץ לקבל שירותי טכנאי מזגנים בתל אביב  בעל מוניטין. כדאי מאוד לבחור אחד מומלץ ולהיות עימו בקשר קבוע. השירותים הללו חשובים מאוד כי לא כדאי להגיע למצב בו מערכת מיזוג האוויר אינה פועלת ביום חם ומהביל. השהייה בחלל בלתי ממוזג קשה ובלתי נסבלת.