מסנן מיזוג האוויר הוא אחד מחלקי המיזוג החשובים ביותר במערכת המיזוג. בלעדיו, מערכת המיזוג שלכם תהיה מלוכלכת והאוויר שאתם נושמים יתמלא במזהמים. כל חלקי מיזוג האוויר, ממערכת הצינורות ועד לקרר מיזוג האוויר, זקוקים לניקוי והחלפה של מסנן מיזוג האוויר כדי להבטיח שאתה מקבל את הטוב ביותר במיזוג מרכזי.

אם מסנן מיזוג נשאר מלוכלך, לאורך זמן, זה יכול להוביל לעלויות אנרגיה גבוהות יותר ולקצר

חיי ציוד עקב כל חלקי מיזוג האוויר המסתמכים זה על זה. אחד לא יכול לעבוד בלי השני. בסך הכל, החימום והקירור שלכם לא יהיו יעילים ותצטרכו להשקיע יותר בתיקון מיזוג אוויר ובתחזוקת מיזוג אוויר.

יש להחליף מסנן מיזוג אוויר כל חודש או כל חודשיים עבור מערכות מיזוג ביתיות וכל שבועיים עבור מיזוג מסחרי או תעשייתי מסויים שכן הוא פועל כמעט 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע. עשייה זו כשגרה במטלות החודשיות שלך ולא מחכה עד שתראה אבק דהוי על מסנן המיזוג יבטיח לך ולמשפחתך את הבריאות הטובה ביותר, כמו גם מערכת מיזוג אוויר שפועלת בצורה חלקה. חלקיקי אבק לא תמיד נראים אז גם אם אתה רואה מעט אבק על מסנן האוויר, נקה אותו כרגיל.

 

מכיוון שיש מגוון של מסנני מיזוג אוויר, כמה מהר אחד נחסם לעומת אחר תלוי במותג – רוב מסנני מיזוג האוויר הם בגודל של 1 ½ עד 2 רגל מרובע עבור כל טון קיבולת של בית או נכס מסחרי.

אתה יכול לשפוט את יכולתו של מסנן לנקות באמצעות דירוגי MERV – Minimum Efficiency Reporting Value – שהוא דירוג של מידת היעילות של מסנן מיזוג אוויר בין 1-12. ככל שהדירוג גבוה יותר, כך הוא יעיל יותר בהסרת חלקיקים כמו קשקשים של בעלי חיים, אבקה, אבק, עובש ואלרגנים אחרים, וההגנה טובה יותר על ציוד המיזוג שלך. רוב מסנני מיזוג האוויר מסננים חלקיקים בגודל של 3 עד 10 מיקרון.

טכנאי מזגנים ברחובות ענה לנו מה הסוגים הנפוצים של מסנני מיזוג אוויר הם:

מסנני פיברגלס חד-פעמיים קונבנציונליים (1" ו-2"): אלה נפוצים ברוב הבתים ובמזגנים תעשייתיים קטנים ומערכות מיזוג מסחריות. מכיוון שהם חד פעמיים ובעלי ציפוי דבק שלוכד את האבק, אין לנקות את המסננים. הדבר עלול לפגוע ביכולת של המסנן להסיר חלקיקים על ידי פגיעה בציפוי הדבק ו/או בעבודת הרשת הבסיסית. שניהם אינם יעילים כמו סוגים אחרים של מסננים למרות שהם נמוכים בעלותם.

מסנני פיברגלס חד פעמיים (1" ו-2"): ה-1" משמשים בדרך כלל במסגרות מגורים ומסחר רבות ועשויים מחומרים שיכולים להשתנות ביעילותם. בדרך כלל, הם ארוגים בצפיפות יותר כדי להגביר את היעילות של הסרת הלכלוך יש להם שטח פנים גדול יותר כדי להוביל לכידה מוגברת של חלקיקים בהשוואה למסננים קונבנציונליים. הם חייבים להיות מוגדרים עבור מערכת מיזוג האוויר שלך, אחרת זה יכול להוביל לביקוש מוגבר לרכיבי מיזוג האוויר שלך. לפיכך, אי התאמה עלולה להיות נגד את תקינות מערכת המיזוג ואולי להוביל לעלויות תחזוקה ושירות גבוהות יותר של מיזוג האוויר. כדאי לבדוק עם יצרן המזגן את הסוג המתאים של מסנן קפלים למערכת שלך. ניתן ליישם תרסיס מסנן גם לאחר הניקוי ו ייבוש מסנן האוויר של מיזוג האוויר.

מסננים אלקטרוסטטיים: שונים בעיצוב ובביצועים, מכיוון שיש כל כך הרבה סוגים, די קשה לקבוע מי הוא היעיל ביותר. הם מתפרסמים בדרך כלל כמסנני מיזוג אוויר נטולי אלרגיה. מסננים אלה מגיעים גם בגדלים "1 ו-2". אוויר שנע דרך המסנן יוצר מטען סטטי שאוסף כל אבק בפילטר. הם עשויים לדרוש יותר ניקוי ויותר כוח מפוח.

מסננים אלקטרוניים: מחוברים למקור חשמל ובדרך כלל צמודים על הקיר, מסננים אלקטרוניים מגיעים עם מסנן מקדים שיכול לאסוף חלקיקים גדולים יותר ויש צורך לנקות אותם רק כל שישה חודשים.

מסנני פחמן: מסננים אלה מכילים פחמן שיכול לשלוט בכל בעיות ריח שיש לך במערכת מיזוג האוויר. הם יכולים להיות שימושיים גם בבתים עם חיות מחמד.

התקנת מסנן מיזוג אוויר

כאשר מכניסים את מסנן מיזוג האוויר המתאים למערכת, יש למקם את המסנן בכיוון הנכון כפי שמצוין על ידי החץ הממוקם בצד או בפנים של המסנן. האוויר צריך לזרום בכיוון הנכון שהוא באותו כיוון של החצים. זה מאפשר למסנן לעבוד כראוי, שכן האוויר יוצא מהפילטר בחלק המחוזק ביותר של הפילטר.

מסנן מיזוג האוויר צריך להתאים היטב. יש צורך באטימה מושלמת כדי למנוע כניסת אוויר לא מסונן ולפגוע במערכת המיזוג שלך. ללא אטימה מושלמת ו-appro