כמעט שמונים אחוז מהבתים החדשים בארה"ב מתקינים יחידות מיזוג מרכזיות בזמן הבנייה. אמנם לא היה צורך במיזוג אוויר לפני כמה עשורים, אבל זה די לא נוח שלא יהיה אותו עכשיו. אבל מי שיש לו בתים קיימים לא צריך לדאוג, שכן ניתן להקים את יחידות המיזוג המרכזיות אפילו בבתים שכבר נבנו!

אם אתם מחפשים את יחידת המיזוג המרכזית הטובה ביותר, עליכם לזכור נקודות מסוימות.

הדרך הטובה והחשובה ביותר בקניית ציוד מיזוג מרכזי היא להתקין אותו על ידי קבלן מוסמך.

כשמדברים על חיסכון בכסף באמצעות מערכות מיזוג אוויר יעילות הנושא של SEER בדרך כלל עולה לדיון. SEER או יחס יעילות אנרגטית עונתי, מדרג את יחידת המיזוג המרכזית. למעשה, אתה יכול לחסוך לא מעט בחשבונות החשמל שלך אם תחליף את המזגן הישן והלא יעיל שלך במיזוג אוויר מרכזי חדש בדירוג SEER. יצרני חימום, אוורור ומיזוג אוויר (HVAC) מגיבים לאתגרים של עלויות אנרגיה מוגברות בכך שהם מציעים לבעלי בתים יחידות מיזוג אוויר המספקות תקני יעילות אנרגטית חדשים ומפחיתות את צריכת האנרגיה שלך.

התייעץ תמיד עם חברת הנדסה מומחית, אשר תפרט, תתכנן ותתקין את מערכת המיזוג הנכונה לצרכיך. ישנם קבלנים רבים ומוכרים המתמחים בהתקנת מערכות מיזוג אוויר לבתים קטנים וגדולים כאחד. בתים גדולים דורשים בדרך כלל מערכת מיזוג מרכזית והתקנתה מסובכת יותר ודורשת עבודה. ישנם סוגים שונים של מערכות מיזוג אוויר בהתאם לצרכים שלך, גודל הבית שלך והתקציב שלך.

בחירת מזגן ומתקין אנו ממליצים על טכנאי מזגנים ברחובות

ישנן מספר סיבות מדוע כדאי ללכת על מיזוג מרכזי.

זוהי הדרך היעילה ביותר לחימום וקירור הבית כולו מכיוון שהיא יכולה לספק את האוויר הממוזג ישירות לחדרים בין אם הדלתות הפנימיות פתוחות או סגורות. אחרי שאמרתי את זה, איזה מותג או יצרן כדאי לשקול? שאלה טובה, אבל במציאות זה תלוי בתקציב שלך ובציפיות שלך. מומלץ לקבל לפחות 3 הצעות מחיר מבתי עסק מוכרים (לא חנויות כמו הום דיפו) המתמחים באספקה והתקנת מיזוג אוויר.

לחברות האלה יהיו קשרים ליצרנים מסוימים וכתוצאה מכך ידחפו מותג שהם ירוויחו ממנו יותר כסף. אבל אם אתה מודע מראש באילו מותגים אתה מעוניין, תהיה בטוח יותר לקבל עסקה טובה על מערכת שבחרת ולא מה שהם רוצים שתהיה לך.

החצר האחורית היא המקום הנפוץ ביותר למצוא בו יחידת מעבה של יחידת מיזוג אוויר מרכזית (חלק חיצוני). מידע זה חשוב מכיוון שמבנה הבית, שטח החלונות, החשיפה לשמש והאקלים ישפיעו על צרכי המיזוג המרכזי שלכם. שוב זה המקום שבו אתה צריך הדרכה מומחים ממתקינים מנוסים. וודאו שהם מסתכלים על כל הבית שלכם בודקים כל חדר בו אתם רוצים מפזרים (שקעי תקרה) ושימו לב אם הם בודקים את שטח התקרה, הבדיקה הקטנה הזו חשובה מכיוון שמציעים / מתקינים ותיקים עם ניסיון יגידו לכם שחלק מחלל התקרה לא להתאים את התעלות בצורה טובה מאוד ויכול לגרום לכל מיני קשיים במהלך ההתקנה, אתה לא רוצה שהמתקין יחתוך פינות (כביכול) ינסה להתאים את התעלות.

העומס החשמלי על הבית שלך יגדל באופן דרמטי מכיוון שמערכת מיזוג אוויר מרכזית היא משתמש חשמל גדול, חלק מהבתים אינם יכולים לעמוד בדרישה זו ולכן יש לשדרג את רשת החשמל. זה יכול להגדיל משמעותית את עלות ההתקנה.

תחזוקה של מערכת מיזוג האוויר שלך

כדי שמערכת המיזוג המרכזית הביתית שלכם תחזיק מעמד זמן רב ככל האפשר, תחזוקה נכונה היא חובה. אתה בוודאי מכיר – כמו שרוב בעלי הבתים עושים – שחשוב לשמור על תקינות יחידות החימום והמיזוג שלך. אנחנו נוטים לקחת את מיזוג האוויר שלנו כמובן מאליו, ותוהים איך אי פעם הסתדרנו בלעדיו, אבל לעתים רחוקות אנחנו בודקים את המערכת עד שהיא מתחילה לפוצץ אוויר חם.

טיפול נכון במערכת מיזוג האוויר שלך כמו ניקוי מתוזמן גם יהפוך אותה ליעילה יותר לאורך זמן. אם יש לכם מזגן מרכזי, חשוב לשמור על תא המדחס החיצוני (מעבה) נקי ככל האפשר. וכמובן יש לשמור על מסנן האוויר החוזר הפנימי נקי גם כדי לשפר את זרימת האוויר בכל הבית. אין באמת הרבה דברים שבעל הבית חייב לעשות כדי לשמור על המזגן שלו מאושר מלבד ניקוי ושמירה על הקבל החיצוני נקי מפסולת ועלווה צמחים.

אם אתה עושה את זה אתה אמור לקבל שנים רבות של שירות נאמן ממערכת המיזוג המרכזית החדשה שלך.